WE KOMEN NAAR HUIS! (MORGEN!)

19 maart 2009 - Bangkok, Thailand

Komende vrijdag (MORGEN!) komen we om 13.25 aan op Dusseldorf! Na negen maanden (9!) min 10 dagen zijn we eindelijk weer thuis.

We hebben zin om iedereen weer te zien, maar behalve dat…. :( het voelt gek om naar huis te gaan, maar we wisten dat het einde er aan kwam (vooral door de lege bankrekening nu!).

Onze vlucht is met Egypt air, die gelukkig sinds 2000 al geen ongeluk meer heeft gehad…dus dat komt goed :s (ze zijn sindsdien wel lid van star alliance, it’s all in the magical, safe name..:))

Onze dagen in Macau waren geweldig, hele mooie oude portugese stad met overal heerlijk eten! En de casino’s waren ook erg leuk, in the Venetian is Venetie nagebouwd en people love it! Zingende gondeoliers en foute opera zangers…en vooral gokken, want daar houden de chinezen wel van! Minimum inzet was dan ook overal zowat 20 euro. Hmm, snel naar het volgende casino; meer echte glitter en glamour, inclusief de lichten en de paaldansers, maar wel wat meer lage tafels, en gewonnen met black jack! Hoewel gewonnen...de inzet van die middag terug gewonnen :)

Daarna was het alweer tijd voor Bangkok! En maar meteen doorgegaan, want na bijna 2 maanden zonder strand konden we echt niet meer! Koh Chang was druk, maar wel mooi en even lekker bijgekomen. Nog met een snorkeltocht mee; met 200 man op de boot en in het water, geen vis meer te bekennen...gelukkig waren het vooral thai, die in hun reddingsjasjes bleven drijven bij de boot. Er afgegaan in Koh Wai, ini-mini eilandje met de beste beach hut ever! wel zonder fan, dus warme nachten, maar eigen prive strandje (er zaten geen mensen in de andere huisjes) en een fantastisch houten huisje. Als laatste eiland Koh Mak bezocht, weer mooie hut, lekker eten, niet zo lekker fietsen met 38 graden en weer eens een rat 's nachts. Ach ja, houdt je weer bezig voor 5 dagen... :)

Na anderhalve week weer terug naar Bangkok, hier zijn we nu vooral aan het SHOPPEN!! Jeetje, al die winkels en al die troep ook...maar nu zijn de meeste dingen ingeslagen en zijn we blij als we niet meer hoeven te onderhandelen, de thai zijn er toch een beetje chaggerijnig in...En ons pak wordt ondertussen gemaakt door een man die bijna niet meer kan zien, maar wel lief is en ons lekkere colaatjes geeft. Wel een mooi pak voor onze nieuwe - nog niet bestaande - baan. Wat dat betreft zijn we er klaar voor, mentaal nog niet helemaal :)

Ook nog een dag naar Ayutthaya geweest om wat oude tempels te bezoeken. Was erg mooi, jammer alleen dat we niet echt achtergrondinfo hadden en het 45 graden was...maar we slaan de rough guide er nog even op na als we thuis zijn :)

Zo de pakken ophalen en nog even een lekkere massage nemen nog een keer lekkere curry eten en dan rond 21.00 vertrekken we naar het vliegveld, waar we om 00.55 vannacht vliegen. Hopen dat we onder de 40 kilo zitten en dat we kunnen slapen...maar het komt goed.

Het voelt erg raar om weg te gaan, niet echt leuk we hadden nog wel langer kunnen blijven! Maar we vinden het ontzettend leuk iedereen straks thuis weer te zien! Dus TOT SNEL!

Foto's volgen nog!

Niek en Veer

1. Alexander:
    19 maart 2009
    Hoi Veertje en Niek! Zodra jullie thuis zijn beseffen jullie nog meer wat jullie in die 9 maanden allemaal voorn moois hebben ervaren. Elke dag in Nederland geniet steeds weer van de herinneringen en ervaringen die je de afgelopen periode hebt opgedaan.

Hele goede reis en terug en hoop snel de verhalen eens te horen! We bellen!

Groetjes kus Alex
  2. Bram:
    19 maart 2009
    heel veel sterkte ermee,de komende weken!!
  3. Paulien:
    Hoi Vera en Niek,

We willen jullie een goede reis toewensen en welkom thuis! De ervaringen die je hebt opgedaan en al die ontmoetingen die je hebt gehad, neemt niemand je af. Succes in Nederland. Dat zal heel erg wennen zijn de komende tijd.

Liefs, Frans en Paulien en kids
  4. Raquel:
    22 maart 2009
    Een goede reis toegewenst!!
    En ik ben heel benieuwe naar jullie verhalen!
    Tot snel!
    Liefs