N&V in Hong-Kong Wonderland

17 januari 2009 - Hongkong International Airport, China

Happy new year iedereen!

Ons jaar begint goed we gaan eindelijk naar China!!!!! We hopen dat jullie een goed nieuwjaar hebben gehad. Onze was vreemd; nergens in de stad een biertje te bekennen! Maar wel een aparte ervaring met iedereen dansend rondom scooters, op straat of bij het heavy metal concert dat gegeven werd...

We waren dus in Solo, het culturele broertje van Djogja. Ongelooflijk cheap, voor 3 euro per nacht een kamer en voor 1 euro een maaltijd behalve dan met nieuwjaar waarbij we schandalig duur (40 euro) bij de italiaan hebben gegeten met wijn!!!

Volgende dag naar een tempel geweest op 23 kilometer afstand van Solo waar je 4 uur over doet om heen te komen, maar erg leuk en wat vieze foto's kunnen nemen :). De volgende dag weer eens lekker gefietst door de omgeving en bij lokale kleine fabriekjes gekeken. Erg leuk om nog een dagje door te brengen door de rijstvelden. 's avonds nog naar een nogal saaie voorstelling geweest, waarbij slapen het meeste gedaan werd haha. Daarna met een beetje een gek gevoel weg gegaan na drie maanden Indonesie , maar ook wel weer met veel zin in Hong Kong en China!.

Maar eerst een paar daagjes KL. We kennen het echt goed daar nu, weten waar we moeten shoppen, waar we moeten eten, waar we moeten slapen...Als frequent Air Asia flyers nu ook in hun hotel geslapen, best relaxed! En nog cultureel gedaan ook; de moskee bezocht en naar het Islamitisch museum gegaan, zodat we eindelijk, na ruim 4 maanden in Islamitische landen, we iets meer weten over de Islam...

En toen was het zo ver...!! eindelijk naar Hong Kong!

We vlogen over de stad met alle wolkenkrabbers en lichtjes. Bij aankomst de bus naar de stad gepakt, het allerkleinste kamertje ooit gevonden, het is verbazingwekkend hoe alles op minder dan 5 m2 past en dat voor 16 euro. Nog even thee gaan drinken en alles is nog open om 11 uur 's avonds, het is zelfs druk overal. Alles leeft en bruist en shopt vooral. Volgende dag voor het eerst sinds een half jaar weer in de H&M! Echt een verademing voor alle vrouwen die niet in de aziatische maatjes (size 0) passen. En natuurlijk over markten gelopen en onwijs veel goedkope gympen gespot in twee straten vol alleen maar sportschoenwinkels.

Ff warme kleding aangeschaft en schoenen aangezien slippers niet meer opgaan.

Oh ja, het is KOUD hier! Het is maar 10 graden 's avonds en we bevriezen zowat! We weten dat het bij jullie nog wel iets kouder is...maar voor ons voelt dit al als -10!

Zelfs met twee truien hadden we het nog niet warm. Gister naar de 'peak' geweest met de tram stijl omhoog. Hier hadden we een prachtig uitzicht over Hong-Kong. Zie foto's. Ook een wandeling gemaakt door Hong-Kong island en daarbij veel verschillende kanten gezien van deze boeiende stad. Het is een aparte mix tussen Chinees en Westers. De stad leeft omhoog dus in elk gebouw vindt je vage reisbureautjes, woonkamer restuarants, internetnesten, hosteltjes etc. Hoe beter je kijkt hoe meer je ontdekt. Wel vreet HK aan ons budget, Westerse prijzen en we zijn echt gierig geworden naar drie maanden de koning zijn voor vrijwel niets. Vandaag een afternoon thee op grote hoogte gedaan waarbij we rondraaide met zicht over de stad. Meteen de lunch en het avondteen gevuld :). Gelukkig ook gratis dingen hier; gister meer geleerd over de chinese thee cultuur, morgen naar Kung-Fu in het park en misschien nog Tai-Chi lessen. Vanavond de grootste lichtshow van de wereld bekijken. We vermaken ons dus wel nu ons chinees visum in de maak is. afsluiten op een tropisch strand (he wat vervelend nou ) in Thailand en shoppen in Bangkok daarna komen we weer naar huis omdat jullie ons zo missen ;).

Woensdag gaan we waarschijnlijk door naar Shang-Hai om van daaruit naar beneden te reizen langs de oostkust, het Chinees nieuwjaar meepakken (wat een uitdaging schijnt te worden om te reizen) en daarna nog twee weken naar Zuid-China en afsluiten in het Las Vegas van Azie; Macau. Daarna

Volgende bericht uit China!

Niek en Veer

1. Josephine:
    10 januari 2009
    Hoi Vera en Niek,
    Sommige foto`s (wolkenkrabbers) doen mij gelijk denken aan New York! Het is wel genieten daar zo te lezen. Sukses met jullie visum eindelijk! en we horen nog wel.
    Dikke kus,
    Josephine
  2. Niek:
    11 januari 2009
    Gister is er wat mis gegaan met de foto's, maar ze staan er nu goed op! xx vannuit een zonnig Hong Kong!