Oh my Boedha!!

19 september 2008 - Bangkok, Thailand

Hallo allemaal,Het heft even geduurd, maar eindelijk een update! Veel gebeurd in de tussentijd, maar we zullen het proberen zo kort en bondig mogelijk te maken.

Chiang Mai…dag na de kookcursus een fiets gehuurd en heerlijk door de regen Chiang Mai doorgecrossd. Alsof we weer in Nederland waren, heerlijk om weer te fietsen! ‘s avonds weer een enorme avondmarkt bezocht, je kan hier zoveel kopen!! Dag erna zouden we jungle trekking gaan maken, maar Vera was ziek en hebben we de trekking een dagje uitgesteld, Vera op bed dus Niek heeft zich maar uitgebreid laten verwennnen in een of ander luxueuze spa. Een stoombad, Jacuzzi, gezichtbehandeling, massage n bodyscrub later kwam Niek weer herboren terug. Gelukkig voelde Vera zich ook beter dus de dag erna waren we er klaar voor, en het was echt super! Eerst iedereen oppikken en naar de markt, we hadden een groep met 12 mensen (Nederlanders natuurlijk oververtegenwoordigd met 6 mensen..) en dat was erg gezellig! Olifantenrijden was een beetje zielig, maar Niek mocht hem nog even zelf bereiden (dwz dat hij op zn hoofd zat..) dus dat was erg grappig, hoewel het niet erg lekker zit met al die olifantenharen…daarna jungle trek gemaakt, pittige klim de berg op, maar onze gids hield de moed erin met Bob Marley, oh my god en oh my boedha klims en watervallen onderweg. Was meteen de beste douche allertijden voor Niek zij het niet dat het onderbroekje door de waterdruk naar beneden wilde. Eenmaal boven was er een ‘authentieke’ bergstam bij wie we de nacht door gingen brengen. Wij en nog 6 andere groepen dus. Maar onze gekke, aan Chang verslaafde gids, had heerlijk gekookt en we hebben nog leuk liedjes gezongen bij het gitaartje. Bob Marley uiteraard, maar met Nederlanders erbij konden we het niet laten Marco Borsato te bleren dag erna glibberige afdaling, waarna we lekker onder een superwaterval hebben gezwommen. Later ook nog geraft, wat echt erg cool was op sommige stukken. En bambooraften gedaan (lees op een volt drijven).

Eenmaal terug waren we wel weer klaar voor een massage een een facial voor Vera. Niek moest een gek pakje aan en de hele tent lag dubbel toen Niek met het shirt verkeerd om binnen kwam zetten. Na een goede massage van een uur voor 2 euro weer de oude kleertjes aan waarbij ze nog harder dubbellagen toen Niek met zijn eigen shirt verkeerd om aan weer binnen kwam. Eenmaal thuis bleek ook nog de boxer verkeerd om aan te zitten dus wat er gebeurd was tijdens de trekking blijft vaag….

De twee dagen erna retro scooter gehuurd en rondgecrossd in de omgeving, erg mooi en Doi Suthep (=tempel op berg) gezien met ‘’drammatic views’’ over Chang-mai. Ingezegend (lees watergooien) en wel gingen we ons geluk weer verder zoeken in Thailand. O ja ons hostel is een vernoeming waard, Yourhouse guesthouse en bestel de clubsandwich!!

‘S nachts weer de nachttrein naar Bangkok genomen. Toen Niek s’nachts half verdufd naar de WC bleek hij tijdens het plassen op het pedaaltje voor het wasbakje te staan, verbaasd over het water dat van achter kwam draaide hij zich snel om om vervolgens de spuit te lanceren daar de WC heen. Nat en wel kroop hij weer zijn bedje in. Vanuit de trein meteen doorgegaan naar Kanchanaburi. Dag erna meteen een tour geboekt, met prive chauffeur (met playboy nummerbord…) eerst naar 7-staps waterval geweest, echt mooi, weer gezwommen, hoewel de vissen wel erg aan je begonnen te zuigen…geen success voor Vera dus…Ook het memorial museum van de death railway bezocht, erg indrukwekkend, zoveel mensen als er zijn omgekomen in de 2e wereldoorlog hier. Ook Nederlanders! Daarna de railway zelf gepakt, wat meer een treinritje was met 1000 anderen, en de bridge over river kwai belopen.

Dag erna meteen terug richting Bangkok om 2 nachtjes in een van de hoogste torens van Bangkok geslapen, het Baiyoke suite hotel. We zaten op de 43e verdieping, echt een machtig mooi uitzicht!! En een supergrote huiskamer erbij, dus lekker tv kunnen kijken verder vooral in het shoppingdistrict rondgehangen, maar dat ben je wel zat als je niet echt kan shoppen omdat je niet te veel mee mag nemen aan kilo’s…nog wel een erg gave openlucht tentoonstelling gezien over de verwarming van de aarde en een middag door Bangkok & omgeving gefietst (met uiteraard een nederlanderse eigenaar). Een leuke en bizarre ervaring.

De 18e in het zuiden aangekomen, meteen kennis gemaakt met de “Family Pi Pi mafia” daar; te duur ticket geboekt en nog niet op de goede plaats af worden gezet. We waren echt pissed off: 3 uur wachten, ergens waar niks te doen was…dus lange neus gemaakt en cheape lokale bus gepakt naar krabi, daar lekker rondgelopen en de boot naar Koh Phi Phi gepakt. En daar zaten Jona en Manon op ons te wachten! Echt leuk om bekende gezichten te zien na 2,5 maand en vooral erg gezellig! Phi phi is erg mooi, helaas regende het af en toe toen wij er waren, maar desalniettemin lekker gesnorkeld en gechilled op het strand. Nog een snorkel/duik trip gemaakt en weer mooi koraal gezien! Na een paar dagen richting Ko Pha Nang vertrokken om naar de half moon party te gaan. We dachten het weer goed geregeld te hebben, bleken we met de pp family maffia mee te gaan, waardoor het een eeuwigheid duurde voor we er waren. Kreeg Jona er ook nog een vervelende oogontsteking bij, dus de ellende was helemaal compleet. ‘s avonds nog wel met zn drieen naar de half moon geweest, leuk om een keer meegemaakt te hebben, veel buckets, dronken mensen en vervelende/luid zingende israeliers. ‘s ochtends heeft Niek nog een mooie zonsopgang gezien op het strand; zie foto;s (terwijl Manon en ik ons afvroegen waar die jongen toch heen was…) en bedje ingedoken. Dag erna natuurlijk niet veel gedaan, maar wel aan een ultiem relaxed zwembad gelegen (zee was een beetje vies, en wij katerig, dus tijd om onszelf te verwennen!). dag erna hebben Niek en ik nog rondgetufd op scooter, lekker aan het strand gelegen en een waterval zonder water gezien, echt de moeite van het omrijden waard !

En toen weer op naar het volgende eiland! Ko Tao om ons weer bij Jona en Manon te verenigen, de bootreis was echt verschrikkelijk, enorme golven, maar eenmaal in de baai van Koh Tao was het weer zo vergeten, echt geweldig mooi! En het snorkelen was nog fantastischer, prachtig koraal en veel vette (en grote) vissen, dit dus 2 dagen gedaan. Alleen kregen wel vervelend bericht van thuis. De oma van Vera heeft beroerte gehad en daar gaat het niet zo heel goed meer mee. Dan is het wel lasting om zo ver van huis te zijn en niet bij de familie.

Dag erna een nog verschrikkelijkere bootreis gehad, de helft van de boot was aan het kotsen, de zakjes en doekjes warden uitgedeeld. Brr, echt even geen boten meer voor Vera! ‘s avonds aangekomen in Bangkok en nog een gezellige avond met Jona en Manon gehad. Gisteren lui geweest en ‘s middags in het park geweest, echt leuk altijd, vooral hier, rond een uurtje of 6 wordt het een sportpark. ‘s avonds naar de avondmarkt, maar dat was one too many. O ja en een broodje Edammer kaas gegeten bij Ricky's Coffee house, hoe geniaal broodje (en koffie en shake) was dat!!Daarna nog even rondgelopen op Ko San road en toen was t alweer tijd voor spulletjes pakken. Vandaag nog rondje markten, Chinatown gemaakt en wat temples bezocht, was wel leuk wat meer tussen de locals. Geindigd met een curry en pad-thai van de straat en een lekkere massages en dan op de airport slapen…morgenochtend naar Indonesie!

Samenvatting Thailand-

•  hele mooie plekken in Thailand (fotogeniek)
  • Goede sfeer en eten en s’nachts is er ook nog wat te doen- er zijn heel veel touristen (zelf off off off season vonden we het eigenlijk nog iets te druk)
  • Alles draait om je geld waardoor we ‘’authentiek’’ Thailand niet echt hebben lerenkennen- Doordat alles om het tourisme draait zijn er ook wel verdomd veel leuke dingen te doen. Aleen Thailand zuigt daardoor wel het geld uit je portommonnee (in Maleisie gaven we toch veel minder uit)
  • We hebben dan ook wel de touristische plaatsen bezocht dus een rondje Thailand anders zouden we nog wel eens willen doen.

Ps: check ook ff de nieuwe video’s

1. Roel:
    30 september 2008
    Nu ben ik toch wel erg jaloers op jullie hoor! Reopt weer veel herinneringen op deze mooie plaatjes van Thailand :) Niek heeft ook al een mooie nep-rayban op de kop getikt zie ik en de sarongs behoren ook al tot de bagage, goed bezig dus! Geniaal uitzicht zeg vanuit de bayoke sky tower, die buurt is ook een van mijn favoriete hang outs, en hebben jullie de kleding markt daar in de kelder nog gechecked?

Veel plezier in Indo! Vergeet niet om naar de Bromo-vulkaan te gaan! Rollatorrr
  2. Koen:
    30 september 2008
    En nu wil ik ook op vakantie!
  3. Manon:
    30 september 2008
    Jaloerrrsssss!! Gisteren vertelde de piloot ons doodleuk dat het in Dusseldorf 10 graden was! En het was waar... Regen, wind, kou! Tijd voor verwarming, winterjassen, dichte schoenen (daar gáán de flipflops), pepernoten, spruitjes, boerenkool... Jullie pechvogels, dat jullie deze mooie Nederlandse dingen deze winter moeten missen... ;)

Hoop dat alles goed is daar, ook met Vera's oma.. Ik vond het erg gezellig de laatste week!! Veel plezier in Indonesie! X
  4. SWA:
    Helloo there,
    Wat fijn om weer even wat te horen van jullie want dat was een tijd geleden! Jullie laten je wel lekker verwennen daar, goedzo:)
    Ik ga nu even jullie pica's checken en ik bel binnenkort weer als ik thuis ben!
    XXX
  5. Marco:
    1 oktober 2008
    WOW, wat een coole foto's. Ik word alleen chagrijnig als ik jullie verhalen lees en foto's bekijk en dan hier door het raam naar buiten kijk... ;)

Veel plezier nog, hoop dat alles goed gaat met je oma Vera!

X
  6. roel en suus:
    Dag broer en vera,

Hier even een berichtje vanaf de broerenstraat. Alles gaat goed in het huisje en het bevalt prima, vandaag onze digitale fotoboeken ophalen van onze reis en we hebben ons videomateriaal ook al op dvd gezet. Met werk gaat het inmiddels ook goed, susan is al bezig en ik heb al een aanbieding liggen, zal nadere uitleg nog even mailen.
    Verhaal en foto's van jullie zien er super uit. Geniet er nog van en heel veel plezier in Indonesie.
    ps: de videofilmpjes doen het niet.

Groetjes roel en susan
  7. Niek:
    1 oktober 2008
    Berichtje vanuit lelijk maar vriendelijk Jakarta:

Roel de kelders zeker gechecked, jammer van de 15 kg regel Air Asia

Manon en Jona: zkrs gezellig wanneer komen jullie weer langs?

Videofilmpjes doen het hier wel, plug-in installeren?

Is het nog een beetje feest op de broerenstraat? Roel we hoorde het al dat je de keuze hebt mooi! Maak een wijze keuze!

Thanx allen voor de support

Groet