Tuk-tuk to the ping-pong (through the hutong?)

6 september 2008 - Chiang Mai, Thailand

Een bericht vanuit Thailand! We zitten er nu al een dag of 3, tot nu toe wel een beetje het gevoel in de Costa Brava van Azie te zijn. Wat een hoop westerse toeristen (en zoveel!) in vergelijking met Maleisie! En een 24 uur per dag entertainment industrie hier. Veel gezien worden. Oftewel het hol van de leeuw. Maar wel erg leuk allemaal na al die rust!

De vorige keer gebleven in Kota Bahru, vanuit daar een uberelaxte supervip bus gehad naar Georgetown, Penang. Daar eerst weer in een hostel beland met bedbugs (op elke kamer!) dus na weer een slapeloze nacht en 180 jeukende bulten  (alleen Vera natuurlijk, niek vinden ze niet lekker..) naar een andere vertrokken. Penang vonden we erg relaxed, leuk. Eerst een dag de overblijfselen van de Britse perioden bezocht en rondgewandeld door china town en little India. ‘s avonds Merdeka, bevrijdingsdag, gevierd met de maleisieers. Meer  malaise chinezen overigens, want die weten wat beter hoe te feesten…hoewel de “burgemeester” van t eiland wel goed weet hoe die zn publiek voor zich kan winnen, de mensen waren wildenthousiast en de vuurwerkshow was mooi.

Dag erna wilden we nog wat meepakken van de feestelijkheden, bleek er niks te doen te zijn op een optocht om 7.00 s’ochtends na (hoe verzin je het) die wij gemist hebben aangezien we om 14.00 kwamen aankakken! Dus maar geshopt :D en film gekeken. Erna nog een dagje rondgereden met de auto, heerlijk visje gegeten (red snapper uit het aquarium gekozen die even op geniale wijze werd bereid en opgediend), en het strand in de regen gezien…

Laatste dag heeft niek zn hand nog laten lezen en hij wordt heel oud en gelukkig is erg intelligent (wat we al wisten) en een geboren leider. Hij moet alleen minder nadenken en mijn nagels laten groeien voor de balans en over twee jaar toch echt trouwen. Ja, sure J Vera gaat het hier een Thailand maar een poging geven.

In Bangkok aangekomen naar het hostel gegaan (bedankt voor de tip Sprankel! Happyhouse was lekker relaxed en luxe) en beetje rondgelopen rondom Khoa San road; wat een mensenmassa! Is er in maleisie niet veel te doen ’s avonds (Islamitisch), hier kan je geentertaint worden tot en met. Vooral de tuk-tuk naar de pingpong show schijnt indrukwekkend te zijn, maar ons er maar niet aan gewaagd ;) maar je schijnt er te kunnen pingpongen met een vrouw die balletjes schiet uit een spciaal plekje en die mag je terug slaan. Wel lekker biertjes gedronken natuurlijk J

Dag erna ons twee keer bijna op laten lichten door opdringerige mannetjes, maar we hadden ons niet helemaal goed ingelezen…en we zijn maleisie gewend, waar ze zich nooit opdringen en altijd eerlijk zijn. Hier maakten ze gebruik van de situatie door te zeggen dat de treinen niet meer rijden en je toch echt een tour moet boeken. Maar gelukkig waren we eigenwijs en toch een treinticket gekocht. In BK Phro Wat geweest en natuurlijk de enorme boeda gezien. De dag erna naar het Grand Palace geweest, de amulettenmarkt (maar meteen een portie geluk voor iedereen ingeslagen) en naar het national museum geweest. Erg groot en indrukwekkend weer.

‘s Avonds de nachttrein naar Chiang Mai gepakt, we kwamen wat Arnhemmers tegen in de 7/11 (supermarktje) in Bangkok die aan het shoppen waren voor de trein en daar zaten we naast in de trein! Erg gezellig dus, vooral toen er als maar meer nederlanders bleken te zijn. En alles is hier zo goed verzorgt! Bedje wordt lekker opgemaakt, met heerlijk kussen erbij, dekentje en ‘s ochtends staat er een ontbijtje klaar, ideaal!

Het is erg rustig hier in Chiang Mai, we zitten zowat met zn tweeen in het hostel (wat trouwens gerund wordt door een erg lieve familie met superlekkere sandwiches, jeuh!). dag van aankomst beetje rondgelopen, 's avonds naar het thai boksen geweest. Prachtig om alle mannen te zien die er aan het gokken zijn en 2 keer een KO gezien! Een keer moest ie worden afgevoerd met de brancard...zag er niet echt goed uit.

Vandaag een kookcursus gedaan, erg leuk, we weten nu ook een beetje thais te koken! En lekker om allemaal dingen uit te proberen en wat uitleg op de markt te krijgen. Net naar een avondmarkt geweest en zo meteen het nachtleven maar eens verkennen. Komende dagen beetje sightseeen, door de jungle heen (lekker toeristisch olifantje rijden, raften en naar hill tribes) en daarna waarschijnlijk nog een dagje relaxen met massages en facials...niet slecht toch J

We hebben trouwens niet veel gemerkt van de onrustigheden in Bangkok, vlakbij waren wel demonstraties en we hoorden rumoeren over dat het ov gaat staken, vandaar besloten om maar eerst snel naar chiang mai te gaan. Maar we gaan nog terug naar bangkok, want hoewel veel mensen die we ontmoeten het niks vonden, vonden wij het tot nu toe wel erg leuk! Maar we houden dan ook wel van grote steden (bejijng, moskou, londen, NY...).

Oh  en er zijn foto's (in Thailand en Maleisie album) en filmpjes (onder videos) toegevoegd!!

xx

Ps : Bram het aapje zat er nog sterker nog hij/zij heeft een vriendje erbij gekregen!

Ps2 : Roel en Susan hoe bevalt het op de Broerenstraat ?

Ps3 : Ex-VVV lezen jullie nog wel een beetje ;)?

Ps4 : Marco&Marleen hoe is het met het huisje in A’dam ?

1. Roel:
    7 september 2008
    KLint wederom goed jongens! Mooi dat jullie ook happy waren met het Happy house Guesthouse :) Dat filmpje van de Perenthian ziet er ook erg goed uit trouwens! Hebben jullie het concept van Experimental Travel al geprobeerd??

Veel plezier nog in the land of smiles!
    Sawadee Khrap!
  2. Marco:
    7 september 2008
    News travels fast! :) Eind september mogen we erin. Het is aan het Rembrandtplein. Jullie mogen dan overnachten zonder dat jullie gestoord worden door BedBugs. hahahaha Ik wil wel proberen of ik pingpongballetjes kan schieten, zodat je nog wat herinnerd wordt aan die goede tijd in Azie.. HAHA

Wat betreft die bedbugs en dat ze alleen Vera teisteren, was jij je niet goed genoeg Niek? Ik wordt al gek als ik 3x door een mug gebeten wordt, ik wil me niet voorstellen hoe het is de hele nacht gebeten te worden! Succes daarmee!

Veel plezier nog!
    XX
    Marco&Marleen
  3. christiaan:
    7 september 2008
    Natuurlijk lees ik vol aandacht jullie verhalen! Veel plezier en groeten van uit het altijd gezellige deventer, daar waar alles nog net zo burgerlijk is als toen jullie vertrokken!

Christiaan en Carolijn
  4. Fam. Temmink:
    8 september 2008
    Dag Vera en Niek.
    Elke keer weer leuk om jullie verhalen en ook de foto's te lezen en zien.
    Als ik jullie verhalen lees is het leven hier in Doetinchem / Nederland maar saai.
    Er is n iet vel nieuw te melden behalve dan dat de scholen weer zijn begonnen en Donnie en Tjes weer begonnen zijn.
    Verder de allerbeste groeten en veel plezier verder. Oja , ik vindt de verhalen en fotot's erg leuk dus lekker door blijven gaan op deze wijze.

Johan en Tjeske en R,N en D
  5. Ben:
    10 september 2008
    Hey Niek,

Ik heb ff snel wat stukjes gelezen, maar geloof dat je het daar nog goed hebt!
    Was er nog niet eerder van gekomen ivm vakantie, werken en klussen, maar nu Jeroen hier zit hadden we het erover waar op het www je ookalweer te vinden was, en heb je dan toch weten te vinden, met wat moeite, dat wel!

Geniet ervan!

Groeten uit de lelijkste stad van Nederland, en nee, dit schrijf ik niet thuis... ;)
  6. frans:
    11 september 2008
    Hallo Vera en Niek,
    Even een reactie uit de Hoeve!!!
    Bij ons gaat alles zijn gangetje.
    Oma vraagt veel aandacht maar vind het wel leuk dat Vera soms belt. Verder geniet nog maar lekker door met jullie vakantie en we blijven de verhalen lezen.
    Groeten Paulien, Frans en kids
  7. Josephine:
    14 september 2008
    Dag Vera en Niek,
    Zojuist de foto's bekeken met josephine. Ziet er goed uit. Ja,ik herinner me ook weer van alles.Ik ruik al weer die scherpe geuren van kerry en paprikakruiden. Ik heb gisteravond heel lekker gegeten in Lodewijks. Weer met josephine goed bijgekletst. Ja,het valt niet mee, voor Josephine. Al dat gedoe in de Hoeve. Maar zoals altijd, is haar relativeringsvermogen weer ijzersterk. Ook dit met haar zieke Moeder gaat ze weer goed om,volgens mij. Dus wees maar niet al te bezorgd,Vera. Ik wens jullie verder een hele goede verdere reis samen. Geniet ervan. Liefs Ria Lansink