Het was weer fijn om even terug te zijn :D

11 augustus 2008 - Kuala Lumpur, Maleisië

Zo, we zijn weer terug uit een paar daagjes Nederland...naar het stadhuys geweest, broodje hagelslag gegeten en Nederlandse kaas (aan de kroket hebben we ons nog maar niet gewaagd) en we hebben zelfs een fikse nederlandse regenbui op ons dak gehad in een oud, mooi groot nederlandsachtig-pand. We zijn dus op zoek geweest naar onze koloniale voetstappen.

Maar eerst waar we gebleven waren. Na twee dagen veel in bussen te hebben gezeten (ik heb een verslaving voor reispilletjes ontwikkeld...lekker slapen :)) eindelijk aangekomen in Melaka. Niet veel bijzonders gedaan, beetje sightseeing (de portugezen, nederlanders en engelsen zijn hier geweest; beetje europees-achtige aangezichten dus) en geprobeerd schoenen in maat 40 te vinden (vrijwel onmogelijk). Ook een dag naar de dierentuin geweest, gezien welke enge beesten we nog kunnen tegenkomen hier. Hoogtepuntje was wel dat een oeran-oetang op mn schoot kwam zitten om met me te knuffelen! (gelukkig geen toeristenattractie). Ook nog uit eten geweest in het duurste restaurant (rekening 30 euro), was dan ook erg lekker en romantisch aan het water, maar Niek moest daarna toch nog even roti canai eten bij de Indier om zijn maag gevuld te krijgen...

Nu weer terug in KL, relaxed hostel met relaxte mensen en een fijne tv kamer, dus al veel films en olympische spelen gezien. Jammer alleen van de vele muggen (ik heb minimaal 60 bulten) en het vage vermoeden dat er vlooien in onze bedden zitten. Verder veel shoppingmalls gezien hier, pfff! Maar wel eindelijk schoenen gevonden! beetje jammer dat het hier als maat 43 wordt gezien..haha Natuurlijk ook de Petronas towers, van het uitzicht genoten in de tv-tower, waar we een high-tea op grote hoogte hebben gedaan (wat hebben we bizar veel gegeten)  en een beetje Hindoeisme, Boedhisme, Islam en Christelijkheid geproeft. Vandaag naar een te slecht pret/zwempark geweest, maar het is zo warm hier, afkoeling was nodig. Oh ja, vrij bizar trouwens, een achtbaan in een shoppingmall!?!

Oh, en het ongelukkenpotje van de laatste keer was jammergenoeg nog niet op, in Melaka naar de dokter geweest (een goede dit keer, na een internet check van Niek bleek dat antibiotica zwaar uit den boze is en dat het blijvende gehoorschade kan opleveren! en dat hadden we nu net gekregen van de dok in Tioman!!) en Niek mag minimaal drie maanden niet meer met zn hoofd onder water, geen duiken voor ons dus :( ook is de memorycard met alle fotos geflipt (en na al die moeite om de camera terug te krijgen...grr) maar we kunnen ze nog wel terug krijgen gelukkig met de aanschaf van een stukje software. En gisteren hebben we over onze tape van de transsib heengetaped. Medelijden gewenst graag ;)

Morgen nog een dagje hier en dan lekker naar de koelte van de cameron highlands!

Ps: voor geinteresseerden; we hebben wat info over onze Ttranssiberie reis aan de blog Wodka connecting People toegevoegd.

Ps2: er staan wat video's online

1. Roel:
    11 augustus 2008
    Ha brokkenmakers!

Het zit jullie niet echt mee nee, dus ik heb wel een klein beetje medelijden, al ben ik ook wel weer zo jaloers op jullie reis dat ik ook weer niet al te veel medelijden kan hebben... ;)

Hoe bevalt het reizen in het algemeen na bijna 6 weken?

Geniet van de rustgevende bakkies thee op de cameron Highlands!
  2. Alexander:
    12 augustus 2008
    Geweldig die filmpjes! Van dat ge-chant bij die boedhistische tempel krijg ik toch weer kriebels naar Tibet :(! EN ik mis het filmpje van de Oeran Oetang. ik heb wel een beetje medelijden met jullie, maar dat zouden jullie ook met ons moeten hebben! Indrukwekkend waar je allemaal komt. :)

Geniet ervan
  3. Harrie:
    14 augustus 2008
    Leuk hoor, al die verhalen. Sommige doen me denken aan mijn verblijf in China twee jaar geleden. Hoewel jullie natuurlijk veel meer de ware globetrotters zijn, compleet met ontberingen. Hou vol en moedig voorwaarts!
  4. SWA:
    14 augustus 2008
    Wow, wat een shoppingcentrum! Met een achtbaan...:O! Ik heb wel medelijden met jullie, maar het komt vast allemaal ook weer goed. Wel echt super vervelend van je oor Niek! Prachtige foto's..:)
    Liefs x
  5. Kees Tesselhof:
    18 augustus 2008
    Leuk al die spannende dingen. En daar horen ook vervelende momenten bij. Geniet ervan.

Maak veel mee