Tarzan en Jane in de jungle

19 augustus 2008 - Tanah Rata, Maleisië

Terwijl de regen neerdaalt op de Taman Negara waar we nu zitten maar even een nieuw berichtje voor jullie

Ons hostel in Kl heeft de nodige littekens achtergelaten. We bleken last te hebben van bedbugs die gek zijn op Vera. Die tor-achtige beestjes hadden Vera toch een keer of 100 te pakken gehad. Hostel Le Village was toch al wel een weird hostel, sommige mensen zitten er al een maand niks te doen en elke nacht is er party. Wij vertrokken om 9.00 richting Cameron Highlands en toen waren er nog mensen aan het drinken en dansen. Wij hebben het 1 nachtje volgehouden tot 5.30 en daarna was het wel weer prima.

De Cameron Highlands waren echt relaxed, overdag zo’n 23 graden en s’nachts koud. Binnen een dagje heb je de attracties wel gezien (allerlei soorten farms zoals strawberries, butterfly, rose etc.) maar de koelte en het relaxte dorpje waren verleidelijk genoeg om nog een paar dagen te blijven hangen. We hadden ook een relaxt hostel met wederom bioscoop en een kampvuur s’avonds die je wel nodig had. Na de eerste nacht hoorden we erg vreemde geluiden (we sliepen in de gedeelde ruimte voor 1 nacht); gekreun, tellen etc. bleek het de ‘’Monk’’ te zijn die met Yoga bezig was en dubbelgevouwen op zijn bed lag. Respect hoe lenig hij was. De dag ervoor dacht ik nog dat het een zwerver was omdat het een een boterham kwam schooien, blijkt dat hij daar al enige tijd leeft van 8 ringit per dag (zo’n 1,60 euro) en zijn (geofferde) eten haalt bij boedistische tempel. Wat is het toch heerlijk om vreemde mensen te ontmoeten J.  We hebben nog een trekking gemaakt en een scooter gehuurd. Het hoogtepunt van de CH is toch wel de theeplantage, we hebben een kleine excursie geboekt die uiteraard afsloot met een high-tea waar we veel hebben geleerd over thee. Daarom nu een stukje educatie voor jullie misbruikers van thee ;)

1. Er bestaan maar vier soorten thee (witte, groene, zwarte en chinese) de rest is zwarte thee met een druppel smaak erin (ook de kruidenthee’s!!!)
  2. Groene thee alleen drinken na het eten anders heb je niks om te ‘’digesten’’
  3. Theezakjes zijn een crime! thee heeft ruimte nodig, ook een thee-ei suckt. Bovendien zit in een theezakje thee-gruis. Hoe groter de bladeren hoe beter
  4. Het is onzin dat je wakker blijft van thee, thee heeft thee-anine (goede versie van cafeine) en 1 kopje staat gelijk 15 koppen koffie (en het helpt ook nog eens kanker te voorkomen…schijnt)
  5. Gebruik altijd vers water en herkook het nooit (thee heeft zuurstof nodig en die verdwijnt dan)
  6. Thee slurp je net als wijn als je het goed wil proeven
  7. Lipton thee is de slechtste thee die er is
  8. English breakfast thee is de zwaartste en moet eigenlijk met melk gedronken worden.

Nu moet iedereen toch een respectabel bakkie thee kunnen zetten.

Na de koelte weer de hitte ingegaan. We zitten nu in het oudste oerwoud ter wereld dat twee keer zo groot is als luxemburg. Zelf een paar trekkings gemaakt. Het schiet niet echt op want over een km doe je toch zeker wel 45 min. Wilde beesten niet echt veel gezien op wat aapjes, lizards en megamieren na. Er leven hier wel olifanten en tijgers maar die mijden de toeristen. Na twee dagen flink wandelen dus maar weer verder naar een tropisch eilandje om het witte strand af te vinken. We pakken morgen de jungle trein (de naam zegt het al).

Het gaat verder prima hier met ons (nog steeds geen ruzie J) en weinig pech deze week wat ook wel weer lekker is. Vera is alleen snotverkouden/grieperig, maar zolang het geen dengue mug is… Onze reisplannen wijzigen steeds maar we plakken er waarschijnlijk een maandje Thailand bij aan om effe met Jona en Manon rond te trekken in het zuiden en op ons zelf het noorden te ontdekken. Dit betekend dus dat we waarschijnlijk ook een maandje langer wegblijven en onze kerst sub-tropisch vieren!

We zijn benieuwd hoe het met jullie gaat!!

Ps er zijn nog een paar foto’s van ons gedeeltelijk herstelde kaartje terug te vinden onder de map maleisie (tioman, melaka (ik met de oeran utang aan t knuffelen!), cameron highlands en taman negara)

1. Paulien:
    19 augustus 2008
    Hoi Niek en Vera,

Wat een verhalen weer. Jullie maken het nodige mee. Leuk hoor! Wij hebben sinds vorige week zaterdag Jacques in huis. Een Duitse uitwisselingstudent uit Berlijn. Hij blijft een schooljaar bij ons. We zijn bezig met school, dat lijkt geen probleem. We zijn intensief bezig hem de Nederlandse taal te leren. Verstaan gaat al aardig, spreken blijkt moeilijker :) Volgende week gaan de kids weer naar school. De boeken zijn gekaft en voor Jacques zijn we er net uit welk profie hij kiest voor het schooljaar. Hij gaat naar HAVO 4.
    Volgende keer meer.

Liefs, Frans, Paulien en de kids
  2. Roel:
    21 augustus 2008
    HEy reizigers!

Wat een mooie plaatjes zeg! Vooral Bob en Annie op de brommert! Ik zie wel dat jullie het niet slecht hebben daar.
    Ik had al zo'n vermoeden dat het bedbugs waren, nare jongens die beetsjes. Hebben jullie alle kleding etc. al op 90 graden gewassen om ze allemaal te killen?

Wij hebben een weekendje pukkelpop overleefd met mooie optredens van Metallica, the killers, Dr. lektroluv, Simian Mobile Disco en vele anderen! Op een lek luchtbed na was het een prima weekendje met veel zon, weinig slaap en lekker belgische pilsjes :)

Ik heb zelf ook een kleine verandering van omgeving ondergaan... Ik woon sinds een dagje op de Oudezijdsvoorburgwal in Amsterdam :) Voel me hier ook een toerist, want als ik de deur uit loop en ik kijk naar links zie ik de hoeren, naar rechts de koffieshops en rechtvooruit de terasjes langs de gracht vol toeristen :)

Hou vol jongens!
    X Roel
  3. Huusse:
    25 augustus 2008
    We genieten nu in ieder geval meer van de Thee . Bedankt voor de tips.
    Fijn dat het verder goed gaat en jullie weten, (pas op voor de wilde dieren)
    Hier verder alles Oke Roel en Susan zitten vanaf vrijdag in jullie appartement met gas en electra aansluiten is verder alles goed gegaan.
    Niek , kom je vrijdag nog over om mee te gaan naar de competitie aftrap van Vitesse op onze nieuwe plaatsen , wij zijn vanaf vanaf 20.00 uur in het supportershonk.Als het niet lukt gaat Roel mee.
    Mooi man staan we vrijdag allen aan kop in de eredivisie.
    Jullie Olijfje doet het nog steeds goed ,denk dat het een blijvertje wordt in onze tuin.
    Het weer is deze week redelijk beetje nazomeren met temperaturen even boven de 20 graden.Dus wel wat frisser dan bij jullie.
    Met H&M is goed gekomen scan dat wel even naar jullie . Wel tijger (je ziet er trouwens geweldig uit Vera ) en huiver verder en we horen wel weer.
  4. roel en suus:
    27 augustus 2008
    Dag luitjes,
    Leuk om nu vanuit Nederland jullie avonturen te kunnen volgen. Wat een mooie foto's!
    We vermaken ons ondertussen prima in jullie appartementje, alles werkt en doet het.
    Bedankt voor de fotolijstjes, een leuke welkom thuis.

Veel plezier nog!!
    Groetjes, Roel en Suus.