Korte update vanaf het strand

31 juli 2008

Update vanuit Tioman island. We zitten hier nu een dag of 5 op een van de 10 mooiste eilanden van de wereld (volgens iets...). Helaas geen wit strand maar wel stranden met jungle op de achtergrond wat betekend dat we bezoek krijgen van aapjes, enorme hagedissen en zelfs een schorpioen(tje) in ons muskietennet. Vooral gerelaxed, zwemmen, snorkelen en sinds gister begonnen met duikcursus PADI open water wat inhoudt dat we mogen duiken tot 18m. Dat betekent dus weer met de neus in de boeken en veel huiswerk (200 pagina's ''lezen'' en testen maken). Vera heeft lang getwijfeld of ze het zou doen en mocht het afbreken als ze het niet leuk zou vinden. Gister begonnen met wat wateroefeningen en onder water adem halen en dat ging goed. Vera deed het erg goed en gaat er gelukkig mee door zodat we echte divebuddies kunnen worden. Vandaag zouden we het diepe ingaan maar vannochtend even mijn oor laten checken bij de dokter omdat ik al een dag of 4 (dus voor de cursus) er last van heb. Nou bleek dat ik een scheurtje in mijn trommelvlies heb en we dus de cursus moeten afblazen. We sluiten straks wel de theorie af met een examen en hopen dan in het noorden van Maleisie de cursus af te maken. Wel een tegenvaller dus zeker omdat ik ook niet mag zwemmen. We gaan hier dus morgen maar weer weg aangezien er niet veel meer te doen is. S'avonds nog wel gezellig met wat duitsers die we hebben leren kennen en al meer dan een jaar van huis zijn en een rus die het overtreft met 4 jaar van huis. Kampvuurtje, bbq, kokosnootjes op strand en tax-free biertjes, beetje dat idee. Maar om mijn oor te laten helen heb ik druppels en gaan we maar een weekje de cameron highlands in om wat theeplantages en aardbeitjes te bekijken en te genieten van de koelte (20 graden). Daarna de oudste jungle van de wereld in (Taman negera) om daar wat trekkings te doen en vervolgens door te reizen naar het noorden (palua redang) waar je o.a. kan snorkelen met baby haaien.

Groet uit Maleisie

1. Roel:
    NICE!
  2. Jola:
    31 juli 2008
    Owwww.... Wat doen jullie vele (leuke!) posts in zo'n korte periode (voor mijn gevoel dan) mij realiseren dat ik hier in NL zoooooooooo weinig doe, meemaak, zie, ervaar, proef en voel in vergelijking met het rondreizen door het onbekende....

Ik wil heel graag heel snel weer weg!

Helemaal top wat jullie doen, geniet ervan schatjes :)

Kus,
    Jola
  3. Ben en Ineke Goris:
    2 augustus 2008
    Hoi Niek en Vera,
    We volgen met veel interesse jullie belevenissen. De verhalen zijn erg leuk om te lezen en ook de foto's zijn mooi. Nog heel veel plezier gewenst en blijf gezond bij alle komende avonturen en vooral ........geniet ervan.
    Groetjes uut Gendt
  4. Thomas:
    2 augustus 2008
    Hey veer en niek,

Jammer dat jullie niet meer kunnen duiken, want daar zou het ongetwijfeld onvergetelijk worden.
    Maarja weet wanneer je moet stoppen wat jullie ook doen uiteraard.

Mij lijk ook leuk om met haaitjes te zwemmen.
    *Jaloers* :

Wanneer meer fotos?:P

Groetjes
  5. John en Elma van Huet:
    5 augustus 2008
    Hallo Niek & Vera,

Ondanks ziek zijn, zakkenrollers, geperforeerde oren en wodka vermaken jullie je volgens ons erg goed. Misschien komt het wel door de wodka!

Vanaf nu gaan we jullie volgen en mailen we af en toe wel wat. Is de Transsiberie Expres, Mongolië en Peking wat voor mij denk je?

Groeten,

John (en Elma)

Trouwens ook van je moeder die hier bij Elma in de tuin zit.

Groeten
  6. Peter en Riky:
    7 augustus 2008
    hallo Niek en Vera, hier een bericht uit de warme tuin aan het Ulkenpad van ons, Karin (oude buurvrouw) en je ouders. Wij vermaken ons prima en zo te lezen jullie ook wel. Jammer van je oren maar er is vast nog wel meer te beleven daar. Hier gaat alles z'n gangetje met een wijntje biertje knabbel enz... en gezellig gezelschap (al komt het wel allemaal uit Huissen). Blijf doorgaan met jullie leuke reisverhalen hebben wij ook weer wat om over te praten. Groetjes van ons en nog veel plezier..
    Karin Riky Peter Annemarie en Wim.
  7. Fam. Temmink:
    8 augustus 2008
    Dag Vera en Niek
    Eindelijk eens de tijd genomen om jullie verhalen eens goed te lezen. Begreep van Josephine al wel dat het een mooi avontuur is waar je dus veel, heel veel meemaakt. Naast de wat minder leuke dingen heb ik het idee dat jullie wel heel veel leuke dingen doen en meemaken.
    Ik vindt het erg knap van jullie dat jullie regelmatig informatie verstrekken aan degenen die in Nederland achterblijven.
    Hier hebben we net de opening van de Olympische Spelen bekeken. Zoals jullie ook wel hebben gezien was het erg spectaculair met veel mooi vuurwerk en opvoeringen. Dat wordt dus nu 2 weken de spelen volgen.
    Hier gaat alles zijn gangetje
    Remco net een week thuis geweest en gewerkt, vertrekt morgem weer naar Groningen.
    Niek is nog bezig met zijn scriptie,hopenlijk lukt het nog om het positief af te ronden, en werkt daarnaast.
    Donnie is ook druk met werken maar vorige week een week vakantie geviert met 2 vrienden op Texel.
    Ik heb zelf mijn vakantie er nu weer opzitten en ga maandag weer aan het werk, Tjeske heeft nog 3 weken vakantie ( onderwijs heeft toch dat voordeel!! )
    Ik wens jullie de komende tijd weer mooie ontdekkingen toe en blijf maar mooi de ervaringen vermelden.
    De beste groeten uit Doetinchem
    Tjeske, Johan , Remco , Niek en Donnie