Seaturtles and sharks

28 augustus 2008 - Kota Bahru, Maleisië

Nu  de regen neerdaalt op Kota Bharu (we hebben wel veel regen trouwens…) weer tijd voor een korte update.

Na onze avonturen in de Taman Negara wilden we met de jungle trein naar het noordoosten reizen. Eenmaal aangekomen bij het treinstation bleek dat de trein vol zat. Besloten om toch maar te wachten op de trein, dus toen die eenmaal kwam de conducteurs omgekocht wat onze eerste bijdrage is aan de correptie die hier erg aanwezig is. Voor wat extra's mochten we in het restaurant van de trein zitten. Wij wilden vooral erg graag weg, dus we zijn er gaan zitten. Het was geen pretje, 9 uur zitten op een klein bankje met alleen wat fans in een te warme ruimte. Nooit meer dus! 9 uur in deze trein voelde vermoeiender aan als 5 nachten transib…maar wel veel jungle gezien natuurlijk! En de locals begrepen er niks van dat wij rijke westerlingen zo reisden.

‘s avonds aangekomen in kota bahru, hier een nachtje vertoeft om de volgende dag naar Perhentian eiland te gaan. We zaten in een hostel met eigen prive stranden, hangmatten tussen kokosbomen en tropische visjes op 5 centimeter vanaf het strand. Hier een paar dagen geweest. Je kan er bijna niks, alleen snorkelen, op t strand liggen, slapen, eten en drinken, volleyballen, perfect dus! Ons hoogtepunt was onze snorkeltrip, waar we met zn tweeen met een zeeschildpad hebben gezwommen en veel visjes hebben gezien (op een gegeven moment hadden we er zoveel om ons heen dat vera dacht dat ze erdoor opgegeten werd, wat erg logisch is natuurlijk) en we hebben een ochtend gesnorkeld met haaitjes (de grootste was 1,5 meter) echt onwijs gaaf! Je moet er wel vroeg voor op want ze zijn er tussen 7 en 9 maar dan hadden we ze ook voor ons alleen. Zo bizar en vet om tussen de haaien rond te zwemmen. Erg indrukwekkende beesies. Ze zijn vooral erg bang voor je, maar we hebben er toch een paar op 1 meter afstand gezien en ook een stuk of 10 bij elkaar!

Verder veel niets gedaan, hoewel het ons na een paar dagen toch een beetje begon te vervelen. Iedereen lag al om 9 uur op bed, maar de laatste avond was er nog een “feestje”  (tot 12 uur) met wat medewerkers van het hostel die muziek maakten, erg gezellig! Iedereen vond Born slippery erg leuk om op te dansen :D al blijven ze de voorkeur behouden voor Maleisische sekte getrommel ;)

Nu een paar dagen in kota bahru, een kookcursus gedaan (hoewel we meer gewoon weten hoe we een maleis gerecht moeten maken), culturele middag bezocht, schaduwpoppenspel gezien en een beetje rondgelopen. Vooral erg rustig aangedaan eigenlijk. We hebben zelfs gebowld! Het regende en twee potjes gespeeld (1-1). Hostel hier is erg relaxed, lieve eigenaren. Maar we zijn wel klaar om te gaan en het was dat de bussen vol waren, maar morgen vertrekken we richting Penang, een eiland aan precies de andere kant.

Hier blijven we tot 2 september, dan vertrekt onze vlucht naar Bangkok die we voor een paar tientjes hebben kunnen boeken. Onze verdere plannen zijn nog niet echt concreet, behalve dan dat we op 1 oktober vanaf Bangkok naar Jakarta vliegen en we zeker dus Indonesie gaan zien!

1. Jurjen:
    28 augustus 2008
    Wow, echt super Niek. Jullie reis brengt bij mij ook goede herrinneringen naar boven! Ik heb zo'n beetje dezelfde reis als jullie ook gemaakt. Ik ben alleen al mijn foto's kwijt dus keep on posting! Zelf vond ik Penang niet zo spectaculair, veel te heet en niet echt veel te doen anders dan van die luxury resorts. Die misschien een beetje tegen vallen na jullie topische eilandjes. Nou echt een super avontuur! Hier zijn we nog steeds lekker aan het cradelen!
  2. Bram:
    28 augustus 2008
    Hahah toch maar goed dat ik niet de jungle trein had genomen.
    Was het aapje nog bij het hostel????
    En hoe lang zijn jullie daar gebleven???
  3. Robmob:
    28 augustus 2008
    Klinkt weer goed allemaal!
  4. Liesbeth:
    29 augustus 2008
    Dag Vera en Niek! Verrassing toen ik net de computer aandeed. Altijd weer leuk om een stukje mee te genieten van jullie reis en foto's! Prachtig verhaal om jaloers op te worden!! Geniet lekker verder. Groetjes van Hugo en Liesbeth